כיצד בוחרים חברת קידום אתרים, על מי כדאי לבטוח ומה נקבל ?
בשנים האחרונות צצו כמו פטריות לא מעט חברות קידום אתרים אשר מציעות שירותי SEO קידום אתרים אורגני בגוגל ושירותי PPC קידום ממומן בגוגל.
התשלום החודשי הכבד לא מאפשר לנו לטעות בבחירת החברה שנרצה לעבוד ולשתף עמה פעולה. ולכן אנו דרשים לבחור בקפידה ולבצע סקר שוק מעמיק איזו חברה שתפסק לנו את הסחורה הטובה ביותר ותביא את אתרנו למקומות הראשונים עם מאות ביטויים.
חברות רבות יציעו לכם שירותי קידום אתרים ואף יגידו לכם שהחברה שלהם היא מהטובה במשק ומקדמת מאות לקוחות פעילים בעולם, ויספרו לכם לא מעט “סיפורי סבתא” אך עם זאת כיצד נוכל לבטוח באותן החברות ? התשובה לשאלה שלכם תתקבל במספר בדיקות שנמליץ לכם לבצע.
הבדיקות שכדאי לבצע לפני עבודה עם חברת קידום אתרים :
המלצות של לקוחות
שאלה – האם יתקבלו המלצות של לקוחות האם זה יספק אתכם ?
תשובה – לא, כי ייתכן שהחברות שממליצות יש להן מניע כלשהו בייחוד שההמלצות מתקבלות ע”י הממליצים שהחברה בחרה! עבורכם מראש. אז כיצד תוכלו לבד מי הם הלקוחות שחברה מקדמת ? כנסו לכלי Majestic ותזינו את כתובת האתר של חברת קידום האתרים, לאחר מכן תגלו אילו אתרים היא מקדמת ותפנו אליהם באופן ישיר! טיפ נוסף תתקשרו לדומיינים שמחקו את הקישור ותנסו להבין מדוע לא המשיכו את ההתקשרות.
קידום לקוחות גדולים או קטנים ?
שאלה – אם חברת קידום האתרים מייצגת ומקדמת לקוחות גדולים האם זה מעיד על יכולת קידום ?
תשובה – לא, זה מעיד על יכולת השיווק שלהם בלבד אך אין זה מעיד על יכולת קידום האתרים שלה. מכיוון שלקדם אתר גדול ומוכר ברשת, עבודת הקידום הינה דיי קלה מהסיבה שהאתר גדול ומוכר בעל מוניטין צריך נגיעות של קידום אתרים ולא מעבר! כל פעולה או פרסום שאתר גדול מבצע, הינו מקבל חשיפה של אלפי לקוחות בקלי קלות, נדרשת אופטימיזציה איכותית בלבד.
ולעומת זאת לקדם אתר קטן \ עסק קטן שאין לא מוניטין ברשת והתחיל את עבודת השיווק האינטרנטי שלו – הינה עבודה קשה מהיסוד! לקדם את אותו האתר בתחום תחרותי זאת עבודה לא פשוטה וכן מעידה על יכולת קידום האתרים של אותה החברה.
האם יש לחברה משרד ? או כמה זמן הם קיימים ברשת ?
שאלה – כיצד ניתן לדעת שהמשרד שהחברה נמצאת בו הוא משרד שלה או שהיא סה”כ מתפקדת כשוכרת משנה ? ומדוע זה כל כך חשוב ?
תשובה – במידה ואתם פונים לחברת קידום אתרים בגוגל שתפרסם את בית העסק שלכם רצוי מאוד שאותה החברה קודם כל תשיג לעצמה יכולת כלכלית ואחרי זה לכם 🙂 לא ייתכן שחברה שמציעה שיווק באינטרנט לא תוכל להרשות לעצמה משרד משלה!!!
* כמובן תבדקו שהיא לא נמצאת באיזה מקום זמני או משלמת על משרד לפי שעה – יש ל מעט כאלה — > תבקשו חוזה שכירות 🙂 נתקלנו במספר חברות שמציגות את עצמן גדולות אך בפועל מי שעומד מאוחרי המשרד הינו אדם בודד!
כמות השנים שהחברה קיימת – הציגו לכם שהחברה קיימת עשרות שנים ?
שאלה – כיצד נוכל לבדוק את וותק החברה ? ומי עומד מאחורי החברה ?
תשובה – לבדיקת וותק החברה ניתן להיכנס להיסטוריית אתרים webarchive להכניס את כתובת האתר ולראות ממתי האתר נסרק אך עם זאת ישנה סטייה קטנה. ניתן לראות לפי התרשים שאתר www.ynet.co.il הינו מבין הוותקים שנסרקו משנת 2000.
תרשים
על מנת לבדוק מיהו בעל הדומיין ניתן לבדוק בקלי קלות בלחיצה על Whois האתר שבודק עבורכם את פרטי הדומיין ומי מסתתר מאחורי הקלעים, ייתכן שהחברה שסוגרת עמכם עסקה בכלל לא בעלת הדומיין!!! תבדקו זאת.
רשימה של חברות קידום אתרים וותיקות בישראל
- WEBON – לינק לאתר הבית
- SEOMULTI – לינק לאתר הבית