החלפת קישורים – איך עושים את זה נכון?

כל שינוי שגוגל מבצעת בשיטות החישוב של דירוג האתרים גורם לזעזוע מסויים בתעשיית קידום האתרים. פעם מדובר בשינוי מבנה התוכן וחשיבות השימוש במילות החיפוש בכתיבה חופשית וזורמת למען הגולש ולא למען מנוע החיפוש, בפעם אחרת מדובר בהתאמת האתר לסלולר, וכן הלאה. השינויים האחרונות נועדו לעלות על שיתופי הפעולה בין החברות השונות ולהתעלם מקישורים בין אתרים שלא היו מתקיימים אם “לא היו בעולם מנועי חיפוש” (ציטוט ישיר של ההנחיות של גוגל) – https://support.google.com/webmasters/answer/35769?hl=en

 

בעבר היו חוות לינקים, מעין שיתופי פעולה בין כמות אסטרונומית של אתרים המקשרים אחד לשני גם אם אין כל ערך מוסף בשיתוף פעולה מסוג זה לגולש באתרים, וכל מטרתם היה רק לנסות ולעלות בדירוג במנועי החיפוש. גוגל הבינו את הטריק מהר מאד והענישו את בעלי האתרים בדירוגים נמוכים.

 

בעלי האתרים נהיו חכמים יותר והחלו ליצור שיתופי פעולה בינם לבין עצמם, בוני אתרים מאותה החברה התחילו לקשר בין האתרים, אך גוגל, שבודקת מי החברה שבנתה את האתר ומיהו בעל הדומיין עלתה גם על הטריק הזה, ושוב – הענישה את בעלי האתרים בפגיעה בדירוגים. אתרים בקטגוריות שלמות צנחו מהעמוד הראשון בגוגל למעמקי העמודים האחרונים, ונאלצו לבנות את עצמם מחדש.

שוב, מקדמי האתרים ובעליהם החלו להיות חכמים יותר, ועל מנת להשיג קישורים נכנסים החלו להשתמש באתרי מאמרים, שוב אתרים שכל מטרתם ליצור קישורים לאתרים של כותבי המאמרים, מבלי לתת ערך אמיתי לגולש. האתרים עסקו במאמרים בכל תחום כמעט, תוך נסיון נוסף לשחק עם מילות החיפוש ולהפנות גולשים ומנועי חיפוש לאתרים המקודמים. גם כאן גוגל נלחמה חזק.  24 בפברואר בשנת 2013 היה היום השחור של בעלי אתרי המאמרים. עדכון של אלגוריתם פנדה השפיע על 12% מתוצאות החיפוש ושלח את אתרי המאמרים הרחק מהעמוד הראשי של גוגל, ההכנסות מפרסום ירדו, והאתרים שקודמו באמצעות מאמרים אלה נפגעו אף הם. נדרשו חודשים רבים לשקם את הנזק שנעשה.

 

אז מה הדרך הנכונה לעשות זאת, כיצד מחליפים קישורים בשנת 2016? התשובה פשוטה – לא מחליפים.

אמנם קיימות קבוצות סגורות בפייסבוק בתחום, אבל החלפה של קישורים, לא משנה כמה אתרים יהיו מעורבים בה אינה נכונה, ועוברת למעשה על החוקים של גוגל. מכירה של קישורים לאתרים שלא באמצעות באנר פרסום אסורה, וגוגל החלה גם להפעיל דף מלשינון לאתרים המשתמשים בהחלפת קישורים, או מציעים לקנות או למכור קישורים – https://www.google.com/webmasters/tools/spamreport?pli=1

אז מה הדרך הנכונה לעשות זאת? גוגל כותבים זאת במפורש בהנחיות לכותבי התוכן באתרים – כתיבה של תוכן רלוונטי המעניק ערך מוסף לגולשים יגרום לאתרים אחרים לקשר אליך באופן טבעי. עם זאת, ישנה דרך אחת, שכרגע הינה חוקית – כתיבת פוסט אורח באתרים הקשורים לתחום האתר שלך. נסה להמנע מהוספת קישור ישיר (או בקש ממעלי התוכן שלך באתר השני להוסיף את התגית “no-follow” לקישור אליך), על מנת להצהיר בפני גוגל במפורש שאינך מעוניין לרמות את מנוע החיפוש, אך תוכל לעודד גולשים למצוא אותך באמצעות מתן אינפורמציה מלאה עליך, על מנת שהגולשים יחפשו אותך בעצמם בסיום הכתבה. למשל כתבה בנושא משפטי שנכתבה על ידי עורך דין ישראל ישראלי מנתניה, תעודד גולשים לחפש את השם בגוגל ולהגיע לדף הבית שלך בעצמם. חיפושים כאלה, והקלקות על שמך בתוצאת החיפוש, יעלו את דירוג האתר באופן טבעי בגוגל מבלי לעבור על החוקים. אז במקום לחפש החלפות קישורים, חפש אתרים בהם תוכל לכתוב ולהעניק ערך מוסף ולבנות עצמך כמותג באופן אורגני ברשת.