SEO משמעו אופטימיזציה (של האתר) במנועי החיפוש.  אך למה הכוונה במונח אופטימיזציה? תחום הקידום במנועי החיפוש כולל בתוכו שילוב של טכניקות הקשורות למבנה האתר ולתכנים הנכתבים בו, וכן עבודה על קישורים נכנסים מאתרים אחרים.

אם בעבר אווירת קידום האתרים הייתה חדר מלחמה בו חברות קידום האתרים ניסו לפתח אסטרטגיות למלחמה בגוגל, למצוא את הפרצות בהגנה ולהחדיר את האתרים למקומות הראשונים דרך פרצות אלה, היום מנועי החיפוש ובמיוחד גוגל אינם נופלים בפח, וחברת ש”משחקות מלוכלך” אינן מקדמות את האתרים שלהן לאורך זמן, וברגע שגוגל מגלה את הטריק – האתרים שנהנו ממקום נפלא תחת השמש האינטרנטית בעמוד הראשון של גוגל עברו למחשכי העמודים האחרונים, אם בכלל הופיעו בתוצאות החיפוש. כיום מקדמי האתרים עובדים עם גוגל, ומנתחים את האתרים בשילוב עם הכלים השונים

(https://www.google.com/webmasters/#?modal_active=none) שגוגל מפתחת על מנת לסייע לבעלי האתרים לבנות את עולם האינטרנט בצורה נכונה, דף אחרי דף.

התמקד בגולשים לא במנועי החיפוש

אופטימיזציה נכונה מתמקדת היום בגולש, וכן בבניית המותג ברשתות חברתיות. למרות שגוגל ופייסבוק נראות כחברות מתחרות, למעשה מנוע החיפוש של גוגל סורק גם את הפוסטים ואת דפי החברות השונות בפייסבוק, ואף בוחן את התוספים השונים של פייסבוק באתרי הבית של החברות השונות.

הדרך לעמוד הראשון של גוגל מגיעה דרך ליבו של הגולש, אתרים רספונסיביים המתאימים את עצמם לכל מסך ועולים במהירות בכל חיבור אינטרנט, אתרים שהגולשים חוזרים אליהם שוב ושוב, ממלאים טופס צור קשר, לוחצים לייק, ואף מחייגים לחברה באמצעות האינטרנט – עולים למקומות הראשונים. אתרים שכוללים צ’ט אמיתי עם נציג בשר ודם, הנמצאים בשימוש ולקוחות שמשלמים באינטרנט, כולם עוברים דרך עינו הפקוחה של האח הגדול הדיגיטלי ומושכים גולשים נוספים. כפי שכסף מושך כסף – טראפיק (אמיתי ולא מזוייף) מושך עוד טראפיק.

אם בעבר שימוש בטרנדים עבד עבור כל אתר, ואזכור של בר רפאלי באתר למכירת נעליים יכל למשוך טראפיק, היום רק אתרי החדשות והרכילות יוכלו להנות מטרנד שכזה. המנוע החדש של גוגל הוא כמו ילד הלומד ומתפתח, והעובדה כי הוא מבוסס על ניתוח התנהגות הגולשים באתרים השונים, מסייעת להגיע לרמת דיוק גבוהה בהמלצת האתר בהמשך. גם אתר שהגיע לדירוג גבוה יכול לאבד אותו במהירות אם הגולשים עוזבים אותו לאחר כמה שניות וחוזרים לגוגל למצוא את האתר הבא בתוצאות החיפוש.

שים לב לקוד נקי

הצורה בה נבנה האתר מבחינת קוד הפיתוח הינה משמעותית יותר בשנים האחרונות. חברות קידום האתרים השונות נדרשות לידע טכני מתקדם מעבר לרמה של תגיות HTML, ההבנה של איך גוגל רואה את האתר, היכולת של אנשים בעלי מוגבלות להשתמש בו, והיכולת להבין את השגיאות בקוד המאטות את העמוד הופכות את מלאכת קידום האתרים למורכבת יותר, ומומלץ בבניית אתר חדש לצרף מומחה קידום כבר בשלבי הקידום על מנת שיתן הנחיות לצוות הטכני כדי לחסוך שינויים יקרים מאוחר יותר.

מלאכת קידום האתרים הינה אומנות מורכבת הדורשת ניסוי ותעיה לאורך שנים. אם החלטת לפנות לחברה חיצונית לצורך קידום האתר – מומלץ לבחור חברת קידום אתרים בעלת ותק עם תיק לקוחות מרוצים מגוון, ויכולות טכניות להתאמה מושלמת של האתר לגולש ולמנוע החיפוש כאחד.