היכן לפרסם ברשת האינטרנט אתרים ישראליים – חמשת אפיקי הפרסום הפופולאריים ביותר בארץ

__________________________________

תחום הפרסום באינטרנט הינו אחד הפופולאריים בארץ, אם בעבר שלטו אמצעי המדיה המסורתית כמו העיתונות הכתובה, הרדיו והטלויזיה, היום מרבית החברות מעבירות את תקציב הפרסום שלהן לאינטרנט.

בארץ קיים מגוון רחב של אתרים בהם ניתן לפרסם, בפוסט זה ננסה נסקור את אפשרויות הפרסום החזקות בארץ החל מגוגל ורשתות חברתיות ועד אתרי חדשות בארץ.

פרסום ושיווק דיגטלי

1.

פרסום בגוגל

כמובן, מעבר לקידום אורגני גוגל מאפשרת לבעלי אתרים לפרסם הן במנוע החיפוש והן באתרים השותפים השונים. ניתן להשתמש במודעות טקסט, תמונה ואפילו וידיאו, ולשלם על בסיס הקלקת הגולש על מודעת הפרסום. על מנת להתחיל לפרסם בגוגל תוכל להתחיל ממודעת טקסט בADWARDS, ולהתקדם משם לפרסום ברשת השותפים. לגוגל יש ממשק פשוט בעברית לפרסום אליו ניתן להגיע מהלינק הבא:

https://www.google.co.il/adwords/benefits/

2.

פרסום בפייסבוק

גם הרשת הפופולארית כוללת את אפשרות הפרסום על פי הקלקה, עם אפשרויות שונות לפילוח קהל היעד, כאשר ניתן לפרסם מודעת מילים או פוסט ממומן. לרב מחיר הפרסום זול מעט יותר מהפרסום בגוגל, ישנה אפשרות להוסיף תמונה למודעת המילים ואפשרויות הפילוח מדוייקות יותר (בכל זאת מדובר באתר חברתי שרבים מהגולשים בו מנדבים מידע מדוייק אודות עצמם).

ליצירת מודעה בפייסבוק ניתן להגיע דרך העמוד הבא

https://www.facebook.com/business/products/ads

3.

פרסום תוכן או מאמר באמצעות מערכת OUTBRAIN

בוודאי נתקלת פעמים רבות בקישורים עם תמונה לכתבות או ידיעות באתרי החדשות השונים, ומעליהן הכיתוב – “אולי יעניין אותך גם”. אם תשים לב הקישורים לרב מוציאים אותך מהאתר הראשי ולעיתים אתה מגיע לאתרים פחות מוכרים או לתוכן פרסומי. מדובר בקידום תוכן של חברת outbrain המנווטת גולשים מאתרים מוכרים לאתר שלך. גם כאן התשלום הוא לפי קליק.

תוכל ללמוד עוד על המערכת הזו כאן –

http://www.outbrain.com/

4.

פרסום מודעת וידיאו או תוכן בYouTube

נכון, בדרך כלל אתה לא אוהב את פרסומות הוידיאו הקצרות לפני הוידיאו שאתה עומד לראות, אך אינך יכול לשכוח את המודעות האלה, והן מצויינות לבניית מותג. יו-טיוב שייכת לגוגל, ומערכת הפרסום עובדת בצורה דומה. תוכל ללמוד עוד על הפרסום ביו-טיוב בעמוד הבא –

https://www.youtube.com/yt/advertise/

5.

פרסום באנר באתרי החדשות בישראל

אתרי החדשות הגדולים בישראל גם הם מציעים אפשרויות פרסום שונות, לרב הפרסום מבוסס על מספר חשיפות ולא על מספר הקלקות, התשלום מחושב לפי שיטה שנקראת CPM או תשלום פר 1000 צפיות. פרסום באתרים אלה מותאם בדרך כלל לבעלי תקציבים חודשיים גבוהים יחסית והוא כרוך בסיכון מסויים, כיוון שלא ניתן לצפות מה כמות ההקלקות הצפויה לכל 1000 צפיות, מצד שני בדומה ל YOUTUBE אם ברצונך להחדיר שם מותג חדש – אין כמו פרסום באתרי החדשות החוזר על עצמו שוב… ושוב… ושוב… עד שאתה זוכר את המותג.

 

להלן לינקים לאתרי החדשות השונים בהם ניתן לפרסם

פרסום ב YNET

http://my.ynet.co.il/ads/

פרסום ב MAKO

http://www.mako-publishers.com/

פרסום ב NRG

http://www.nrg.co.il/online/48/ART2/470/381.html

פרסום בישראל היום

http://www.israelhayom.co.il/advertise

פרסום ב WALLA –

http://my.ynet.co.il/ads/

פרסום בגלובס

http://www.globes.co.il/news/ad_with_us/

פרסום בכלכליסט

http://www.calcalist.co.il/home/0,7340,L-3799,00.html