מהירות טעינת האתר וקידום אתרים – חמש ההצעות החשובות ביותר לשיפור מהירות האתר

בתחום קידום האתרים רבים מתמקדים ביצירת תוכן, בבנייה נכונה של ביטויי חיפוש, בקישורים נכנסים ויוצאים, אך שוכחים תחום אחד חשוב – מהירות טעינת האתר. מהירות טעינת האתר משפיעה על הצלחת האתר שלך משתי בחינות עיקריות:

  • חוויית המשתמש נפגעת באתר שעובד לאט, במיוחד עקב העובדה כי גולשים רבים אינם גולשים מהמחשב בבית, אלא מגיעים לאתר מהנייד או מטאבלט, ומשתמשים בחיבור אינטרנט איטי יחסית לחיבור הביתי או החיבור במשרד.
  • דירוג האתר שלך יורד במנועי החיפוש. גוגל אינם מסתירים זאת, מהירות טעינה האתר משפיעה על דירוג הדף ועל המיקום שלך בתוצאות החיפוש, אתר מהיר יותר יקבל תוצאות טובות יותר.

 

איך אני יודע האם האתר שלי מהיר?

אם בעבר היית צריך להשתמש בתוכנות חיצוניות, היום קל מאד לדעת כיצד האתר נטען בנייד ובמחשב, ואף לקבל המלצות לשינויים ושיפורים של האתר ישירות מהדוחות של גוגל אנליטיקס. שים לב ללשונית מהירות האתר, הכוללת תתי תחומים לבדיקות בנייד ובמחשב וכן הצעות לשיפור מהירות האתר עד לרמת שורות קוד, ותמונות ספציפיות המאטות את מהירותו.

 

אז כיצד משפרים את מהירות האתר?

 

קיימים פרמטרים רבים המשפיעים על זמן הטעינה הראשונית של דף הבית, וכן על טעינת הדפים הפנימיים, ננסה לעמוד על המרכיבים העיקריים המשפיעים על זמן טעינת האתר וכיצד ניתן לשנותם על מנת שהדף יטען מהר יותר.

 

  1. שימוש בתמונות ברזולוציה גבוהה מאד

בעריכה גרפית לדפוס לרב משמשות תמונות ברזולוציה של 300DPI אך ברשת האינטרנט לרב מומלץ להשתמש באופטימיזיה של התמונות ולעבוד ברזולוציה של 72DPI.  כמו כן מומלץ להעלות את התמונה בגודל האמיתי (רוחב ואורך) שבה היא מופיעה בדף, ולא הרבה יותר.

  1. שיפור הדרך בה המידע מועבר ממסד הנתונים

אם האתר שלך מבוסס על נתונים הנמשכים ממסד נתונים, אופטימיזציה של מסד הנתונים יכולה לסייע לזמן טעינה קצר יותר. תוכל למשל להשתמש באינדקס, ובמיתודות אחרות המקצרות את זמן טעינת המידע.

  1. שימוש בזכרון מטמון – Caching

שמירת חלק מהמידע בזכרון מטמון יכול לחסוך זמן טעינה יקר, כאשר גולשים עוברים מדף לדף מקצת מהאלמנטים הדף נשמרים בדפדפן והוא אינו צריך לטעון אותם מחדש, מרבית הפלטפורמות לבניית אתרים דוגמת WORDPRESS ודרופל כוללים בתוכם מנגנונים ליצירת Caching, ומומלץ להשתמש בהם. אספנו מקצת מהפלאגאינים הפופולריים למיטמון עבור הפלטפורמות השונות:

תוספים פופולאריים ל WORDPRESS:

 

טוטאל קאש – https://wordpress.org/plugins/w3-total-cache/

סופר קאש – https://wordpress.org/plugins/wp-super-cache/

פאסטס קאש – https://wordpress.org/plugins/wp-fastest-cache/

תוספים פופולאריים לדרופל:

פייג’ מנג’ר קאש פלאגאינס – https://www.drupal.org/project/pm_cache

בוסט – https://www.drupal.org/project/boost

קאש גרייספול – https://www.drupal.org/project/cache_graceful

 

  1. שימוש ב CDN לשמירת תמונות:

            רשתות אלה משמשות בתעשייה שנים רבות, הן מאפשרות לך לשמור קבצים ותמונות ולהציגן לגולש כחלק מהאתר שלך בהתאם למיקום בו הוא נמצא, למשל גולש מארה”ב יראה תמונות שמאוחסנות בשרת בארה”ב בעוד גולש מישראל יראה את אותן התמונות אך משרת קרוב יותר לישראל. כך מתקצר זמן הטעינה של האתר עבור גולשים ממדינות שונות.

  1. אחסון האתר בשרת סמוך למרבית הגולשים

אם האתר שלך פונה לגולשים מישראל בעיקר, מומלץ לשקול שימוש בשרת הממוקם בישראל. זמן טעינת הדפים יתקצר. גם אם הינך משתמש ב CDN מקומי, עדיין קבצים רבים ממוקמים על השרת ונמשכים ממנו, ולכן תמיד מומלץ לבחור בשרת מקומי (גם אם הוא טיפה יקר יותר משרתים בארה”ב).

שינויים אלה לא לוקחים זמן רב לתיקון, ומשפיעים משמעותית על ביצועי האתר שלך, כנס עוד היום לדו”ח גוגל אנליטיקס שלך ובדוק את ההמלצות השונות המופיעות בו.